Markedsret og IPR


Vi kan bl.a. være behjælpelige med registrering af immaterielle rettigheder samt indgåelse af aftaler vedrørende immaterielle rettigheder.

Reglerne om markedsføring handler om, hvordan virksomheder opfører sig. Markedsføringsloven fastsætter minimumsstandarden for virksomheders markedsadfærd, og det er således lovens overordnede formål at sikre, at de erhvervsdrivende udviser god markedsføringsskik – både over for forbrugerne, men også over for andre erhvervsdrivende.

Det er vigtigt, at din virksomhed har kendskab til reglerne, så nuværende og nye markedsføringsaktiviteter er i overensstemmelse med loven. Loven er ganske smidig, idet standarden er ”god markedsføringsskik”. Dette begreb er ikke klart defineret og vil således tilrette sig udviklingen i de til enhver tid gældende normer i samfundet.

Som virksomhed er man derfor nødt til at være opdateret hele tiden for at sikre, at man overholder de gældende regler.

Immaterialretten er en fællesbetegnelse for retsbeskyttelsen af intellektuelle frembringelser såsom billeder, opfindelser, designs, forretningskendetegn mv.

Det er blevet nemt at kopiere og anvende andres opfindelser, brands, designs mv.

Hvis man ikke har beskyttet sine immaterielle rettigheder, vil andre i visse tilfælde kunne nyde godt af noget, som man oftest har brugt meget tid og mange penge på at udvikle, uden at det har nogen konsekvenser for ”krænkeren”.

Det er derfor vigtigt for alle virksomheder at være opmærksomme på at få registreret deres varemærke mm., så det er beskyttet mod andres krænkelser.

Vi kan bl.a. være behjælpelige med registrering af immaterielle rettigheder samt indgåelse af aftaler vedrørende immaterielle rettigheder i forbindelse med overdragelse af en virksomhed mv. Vi fører også krænkelsessager i de situationer, hvor en efterligning er konstateret.

I de teknisk komplicerede sager, som det ofte er omkring patenter, samarbejder vi med et patentbureau.

Markedsret og immaterielle rettigheder


Vi kan bl.a. være behjælpelige med registrering af immaterielle rettigheder samt indgåelse af aftaler vedrørende immaterielle rettigheder.

Reglerne om markedsføring handler om, hvordan virksomheder opfører sig. Markedsføringsloven fastsætter minimumsstandarden for virksomheders markedsadfærd, og det er således lovens overordnede formål at sikre, at de erhvervsdrivende udviser god markedsføringsskik – både over for forbrugerne, men også over for andre erhvervsdrivende.

Det er vigtigt, at din virksomhed har kendskab til reglerne, så nuværende og nye markedsføringsaktiviteter er i overensstemmelse med loven. Loven er ganske smidig, idet standarden er ”god markedsføringsskik”. Dette begreb er ikke klart defineret og vil således tilrette sig udviklingen i de til enhver tid gældende normer i samfundet.

Som virksomhed er man derfor nødt til at være opdateret hele tiden for at sikre, at man overholder de gældende regler.

Immaterialretten er en fællesbetegnelse for retsbeskyttelsen af intellektuelle frembringelser såsom billeder, opfindelser, designs, forretningskendetegn mv.

Det er blevet nemt at kopiere og anvende andres opfindelser, brands, designs mv.

Hvis man ikke har beskyttet sine immaterielle rettigheder, vil andre i visse tilfælde kunne nyde godt af noget, som man oftest har brugt meget tid og mange penge på at udvikle, uden at det har nogen konsekvenser for ”krænkeren”.

Det er derfor vigtigt for alle virksomheder at være opmærksomme på at få registreret deres varemærke mm., så det er beskyttet mod andres krænkelser.

Vi kan bl.a. være behjælpelige med registrering af immaterielle rettigheder samt indgåelse af aftaler vedrørende immaterielle rettigheder i forbindelse med overdragelse af en virksomhed mv. Vi fører også krænkelsessager i de situationer, hvor en efterligning er konstateret.

I de teknisk komplicerede sager, som det ofte er omkring patenter, samarbejder vi med et patentbureau.

Vores jurister i markedsret og IPR